Home        |

Innovatie-nieuws   |

Financiering   | Resultaten   | Ondernemersklimaat  | Nieuwsanalyses
Nieuwsarchief     |       Investeringenarchief       |  VC's        | Wie is wie    | Vind uw VC       | Innovaties

  Vind zelf uw VC uit meer

   dan 90 actieve

   investeerders.

   Bestel: € 27,50

 

  

   Op weg naar succesvolle

   kapitaalacquisitie

   Bestel: € 27,50

 

  

 

 Innovatie-nieuws

   Bijblijven of wegwezen

 Financieringen nieuws

   Deals, deals, deals...

  Financiele resultaten

   Bottom line

 Ondernemersklimaat

   Paraplu of parasol nodig?

  Nieuwsanalyses

   In de diepte

  Columns

   Op de keper

  Nieuwsarchief

  

  Discussieforum

  Wie zijn wij?

  Reageer


NOM steunt innovatief Noord-Nederlands Beeldhorloge

(Persbericht)

Vrijdag 19-12-2008 - Groeifinanciering - De initiatiefnemers achter het Beeldhorloge hebben hun samenwerking goed op stoom. Na een intensieve voorbereiding van enkele jaren werd midden juni het eerste pilot model van het Beeldhorloge en de werking hiervan aan een select publiek getoond. Vervolgens waren de ontwikkelingen via de website www.beeldhorloge.nl te volgen en kon men ook al voorintekenen voor een exemplaar van dit innovatieve product uit Friesland.

Op de Westergo Winteragenda werd door een van de initiatiefnemers al een blik achter de schermen gegund.

Afgelopen donderdag, 11 december jl., is het bedrijf Timer B.V. opgericht waarin de initiatiefnemers van het eerste uur Ben Bunt, Ate van der Meer en Talant samen met Tom Kok, Nanko Brattinga, de NOM (Investerings- en ontwikkelingsmaatschappij voor Noord Nederland) en de aan Talant gelieerde Stichting Friesland Bedrijven het Beeldhorloge ontwikkelen. Nanko Brattinga, ondernemer met ruime ervaring in interactieve media, gaat leiding geven aan Timer B.V. en is als directeur verantwoordelijk voor het naar de markt brengen van Beeldhorloge.
Beeldhorloge.
"De financiering is rond. In de NOM en zorgstichting Talant heeft Beeldhorloge de juiste strategische partners gevonden. Nu staan alle lichten op groen om ons innovatieve product begin 2009 aan de wereld te tonen", vertelt een enthousiaste Nanko Brattinga, directeur van Timer B.V..
"De NOM vindt het fantastisch dat vanuit het Pre Seed Fund de eerste financiering rond is en dit tot uiting komt in de vorm van Beeldhorloge! Dit is nu een typisch voorbeeld van vroege fase financiering. Gezien het potentiële maatschappelijke belang en het economische belang voor Noord-Nederland is de NOM blij om met dit consortium in zee te gaan", aldus Wytze Rijke van de NOM.
Momenteel worden de laatste puntjes op de i gezet voor het ontwikkelen en het daadwerkelijk in productie nemen van de eerste 100 Beeldhorloges die begin 2009 in samenwerking met Talant uitvoerig getest zullen gaan worden. Vervolgens wordt de productie van de eerste duizenden Beeldhorloges in gang gezet. "Wij hebben nu al honderden exemplaren op voorintekening via de website www.beeldhorloge.nl verkocht. De getoonde interesse in Beeldhorloge is veelbelovend voor de marktintroductie in 2009" vertelt Nanko Brattinga. Na de introductie in Nederland denkt Brattinga binnen twee jaar het Beeldhorloge ook buiten Nederland te vermarkten.

Beeldhorloge




Meer berichten in de categorie financiering :

Investering van 1 miljoen voor MMO Life
Come to the BiD Network International Marketplace
50e technostarter ontvangt investering van Seed-fonds
Waterland Private Equity haalt kapitaal op
Copyright (c) 2001- 2009 IT Media. Alle rechten voorbehouden.

  Venture nieuwsbrief

   Gratis

  VC's investeren

   Waarin en waarom?

  Investeringen archief

   Hoeveel bent u waard?

  Wie is wie?

   Pieper en Co.

  Vind uw VC

   Vanuit de driver's seat

  Top 10 financieringen

   U kunt er best overheen

  Innovaties

   Bijl aan de wortel