Start up
Een start-up is een bedrijf met een vernieuwend idee waarbij een schaalbaar en herhaalbaar product of dienst wordt gemaakt. Vaak wordt het product of de dienst vervaardigd met behulp van nieuwe technologie.
Met een schaalbaar en herhaalbaar product wordt bedoeld dat het product een enkele keer wordt gemaakt en steeds opnieuw kan worden verkocht.
Het is gemakkelijker en goedkoper om niet voor elke afnemer een ander product te maken. Daarnaast zet het product of dienst de markt op zijn kop met een nieuw verdienmodel.
GroeiEen start-up is een bedrijf dat snel groeit. Start-up kunnen zich niet veroorloven om achter te lopen bij de concurrentie. Ook geeft een start-up vaak snel en veel geld uit om marktaandeel te veroveren.
Ondanks de harde groei, staat bij een start up de definitieve bedrijfsvorm nog niet vast. Start-ups testen of valideren op elk moment of producten of diensten schaalbaar en herhaalbaar zijn.
Vaak gaan start-ups daarom vaak snel met een product of dienst van start die de kern van het idee omvat, maar het nog niet helemaal is. Een snelle lancering is het hoofddoel.
Slaat het product niet aan of blijkt alleen een onderdeel in de smaak te vallen, dan kan het bedrijf eenvoudig zijn businessmodel of bedrijfsvorm omdraaien.
Financiering en passie
Start-ups gebruiken vaak risicokapitaal voor de ontwikkeling, productie en marketing van hun producten. Tot slot worden dit soort bedrijven vaak door ondernemers gerund die erg gepassioneerd zijn en een duidelijke visie hebben over wat ze willen bereiken.
Ze hebben een sterke wil om te slagen, zijn altijd met hun bedrijf bezig en hebben geen angst om te falen.
|
|