Pitch
Investeerders, banken, financieringsplatforms, subsidieverstrekkers of klanten laten zich niet makkelijk overtuigen om een bedrijf of project te financieren. U vergroot uw financieringskansen als u met een korte en krachtige pitch of presentatie uzelf, uw product of dienst neerzet als een interessante investering.
De kansen om verder in gesprek te komen met mogelijke investeerders, en dus op een financiering, kunnen hierdoor groter worden.
Inhoud van uw pitch
In uw pitch geeft u onder meer kort en krachtig antwoord op de volgende vragen:
. Wie bent u en wat is uw achtergrond?
. Wat zijn de activiteiten van uw onderneming
. Wie zijn uw klanten en wat is uw markt
. Waarom willen klanten bij u kopen en wat maakt u uniek?
. Hoeveel geld heeft u nodig en wat krijgt de investeerder ervoor terug?
Tips over het geven van pitches
Een pitch valt of staat bij een goede voorbereiding. Het is daarom handig bij de pitch een aantal van de volgende tips ter harte te nemen, die vooral met de structuur van uw verhaal te maken hebben.
. Zeg meteen wat u doet. Kom meteen ter zake.
. Maak slim gebruik van uw tijd. Tijd is kostbaar, zeker tijdens uw picth. Stel geen vragen aan de investeerder, maar benut de tijd met het overbrengen van uw boodschap.
. Doe vooraf onderzoek. Weet wie u voor zich heeft en pas daar uw pitch op aan. Heb en idee van de strategie van de investeerder en de manier waarop u voor hem van toegevoegde waarde kunt zijn
. Zorg dat uw documenten in orde zijn en geen verkeerde informatie of taalfouten bevat. Anders maakt u een slechte eerste indruk.
. Tot slot: Oefen uw pitch voordat u deze geeft.
|
|